29705  17. 9. 2011 11:16:42 - boby

Emancipácia

Prosím o názor.
Emancipácia ,teda zrovnoprávnenie postavenia , či práv žien a mužov. Nikde sa nehovorí o zrovnoprávnení povinností. Za predpokladu, že žena má rovnaké práva, by mala mať aj rovnaké povinnosti, alebo nie ? Nemam na mysli absurdnosti typu, aby žena odniesla 60 kg vrece zemiakov, prípadne previezla 50 m3 uhlia na fúriku. Mám na mysli veci , ktoré sú v jej fyzických možnostiach. Kedysi dávno bol muž doma na 100 % živiteľ rodiny. Žena bola doma , starala sa o domácnosť. V tých časoch bol otec, či manžel doma bohom a neexistovalo, aby niekto a už vôbec nie žena nahlas prezentovala svoj názor, teda ak bol iný ako otcov, či manželov. Toto postavenie žien a mužov bolo podľa mňa choré a diskriminujúce. Dnes je však doba emancipácie, ktorá sa začala už hodne dávno. Ja individuálne však pociťujem diskrimináciu v tom, že som stále "rovnako povinný" , aj keď má manželka , či žena úplne iné postavenie, ako kedysi. No dochádza však ku rozporu, keď počúvam konštatovania typu " mňa deti neposlúchnu, teba hej , ty si chlap, ..muži zarobia viac ako ženy , ja za to nemôžem, že zarobím málo, ..choď to vybaviť ty, ty sa vyznáš, každého poznáš, vieš to a mnoho podobných... Mala by sa žena podieľať v rámci svojich možností a schopností rovnakou mierou na chode a existencii rodiny a domácnosti ako muž ? Predsa keď sú rovnaké práva , mali by byť aj rovnaké povinnosti , nie ? Opakujem, nemám na mysli "silové disciplíny". Je normálne, aby partner , ktorý prispieva finančne do domácnosti v pomere 2:1 / teda ten čo prispieva menej/, za predpokladu, že sa jedná o priemernú mesačnú mzdu v SR komentoval a kontroloval banálne /2-3 €/ investície a výdavky svojho "viac" zarábajúceho partnera, pričom "viac zarábajúci" partner má už oficiálny príjem o 100 % vyšší a napriek tomu má ďalšie zamestnanie, aby rodina štandardne fungovala. Ďakujem za všetky komentáre .

PhDr.Burdova   PhDr.Burdova [Psycholog]
Samozřejmě, že musíte mít mezi sebou s partnerkou rovnováhu. V dnešní době už máme mnohem zdravější styl soužití, to je pravda, za to méně uniformní a tedy bez nějaké univerzální šablony. Při představě žít před 100 léty, osobně velmi vítám to, jak je to dnes. Podmínkou je ale oboustranná komunikace a zodpovědnost. Někdy to není samozřejmostí, s tím už jste - patrně - udělal své zkušenosti. Domluva je základ. Držím palce.

Komentáře uživatelů ...

17. 9. 2011 11:19:44
Ty seš ze Slovenska, co?
17. 9. 2011 11:44:20
Očividne
17. 9. 2011 11:44:44
a čitateľne
17. 9. 2011 12:39:52
Nuz, co vam poviem, ako ste si zariadili, tak mate. Ak spravne rozumiem, vadi vam, ze musite vsetko vybavovat a zena vas kontroluje? Tak ste si mali hladat inu zenu...To, ze vas kontroluje a buzeruje je bezne u zien, ja osobne tych muzov nechapem, co si to nechaju(aby sme sa rozumeli, ja som zena, ale nemam potrebu hrat sa na manazera zivota svojho partnera). Na svete je kopa zien, ktore si vybavia veci svojpomocne, zarabaju priblizne rovnako ako partner a nepotrebuju komentovat kazdu pakovinu. Ja to vidim tak, ze muz aj zena strasne potrebuju mat vztah(zene ide o decka, a ze sa niekto "postara"a chlapovi o sex)a potom ze seba robia handry len aby to udrzali...Naco?Nechapem...navyse vyssie zmienene ocakavania od vztahu nie su vacsinou splnene ani pre jednu stranu. Takze ak vam vadi, ze vas zena buzeruje, tak jej povedzte, ze to robit nema. Ak vam vadi, ze vsetko vybavujete, tak jej povedzte, nech skusi nieco aj sama. Opakujem: ako si kto zariadi, tak ma. Lebo cela zenska emancipacia s ami vidi tak, ze zeny sa zmenili na tie stekajcue krpate psy. Pili usi, chlapovi to lezie na nervy, ale v podstate to ma fuk, lebo aj tak od nej nic nehrozi a on by potom nemal prilezitostne kde zasunut. Chyba je na oboch stranach.
17. 9. 2011 12:51:52
Pokud se má jednat o příležitostní zasunutí, tak to je výhodnější být svobodný a mít nahodilý sex. Stojí to pak celé desetinu toho, co manželství.
boby
17. 9. 2011 12:56:02
Milá pani , či slečna . To ste krásne napísali. Takto vyzerá emencipovaná žena,takto nejako. Ako som si to zariadil a či som povedal aby to nerobila ... Hm.. S manželkou som už 20 rokov, som ešte relatívne mladý. Že sa človek za 20 rokov prakticky nezmení sa predpokladať nedá, to mi verte. Každým dňom a rokom som veril , že sa niečo zmení. Prakticky nič, iba som si vedľa seba vychoval pohodlného človeka, ktorý vie, že "on" to zariadi. Nie som žiadny "podpapučiak", viem si celkom jasne presadiť svoje, ale nemalo by ísť o presadzovanie, malo by ísť o súhru, kompromisy a o pokoj. Nebaví ma sa dohadovať s niekým , kto si zvykol hrať druhé husle. Ja viem, asi sa to nezmení, ale mám dve dospievajúce dcéry, ktorým chcem ukázať tú správnu cestu, ako sa správať v živote a k partnerovi. A k tomu "zasunutiu". Viete , to nie je žiadny problém, ale malo by to v pokoji a porozumení fungovať doma a nie inde..
17. 9. 2011 13:12:27
Jde již na druhém kroku si najít normální milenku a za čas se rozvedete.
boby
17. 9. 2011 13:24:52
Hm... možno aj máte pravdu, bohužiaľ ...
17. 9. 2011 13:38:29
Pokud se necíte starý, tak nemá smysl nad takovými věcmi lamentovat a prostě si zařiďte život s jinou ženou. Takhle se stresujete, ale bohužel se to NIKDY nezmění.
boby
17. 9. 2011 15:08:41
40 rokov asi nie je tak veľa... ale...všetko je to neskutočne veľa vydaného úsilia a snahy o niečo nemožné. A nakoniec, milenka už existuje a ostatné asi príde. Ďakujem.
17. 9. 2011 19:17:10
Je pravda ze ja mam tesne po 20, takze urcite nemam tie skusenosti co vy. Urcite chapem, ze ste dufali, ze to bude inak, pripadne, ze sa vasa zena zmeni, ale ako vidite, inak to uz nebude. Ja si len myslim (z osobnej skusenosti), ze muzi si jednoducho prilis casto nechaju od zien vselico a stale nerozumiem preco. Mam zopar kamaratov, ktory ani nemozu ist von s kamosmi, lebo maju na krku ziarlivostnu scenu, frajerky s nimi mavaju, nutia ich do akcii do ktorych sa im nechce. A to nie su ziadni skaredi chudaci. Osobne si myslim, ze vacsina si teda za to moze sama, ked uz na zaciatkoch vztahu si toto nechaju, tu zenu si k tomu jednoducho "vychovaju". Mozno to nebol vas pripad, tazko posudzovat, nepoznam vas. 40 rokov naozaj nie je vela, nejdem vas tu pranierovat za milenku, kazdopadne by mozno bolo lepsie od zeny rovno odist...Co vas drzi?Asi jedine deti.
boby
18. 9. 2011 20:34:55
Som celkom milo prekvapený, že takáto problematika zaujala mladého človeka. ďakujem za komentár , mladý muž. Vidíte, takto to chodí. Z rôznych príbehov a problémov na tomto fóre sa dá všeličo naučiť a následne podobným problémom predísť. Doporučujem čítať túto "literatúru", pretože život neskôr prinesie aj nemilé prekvapenia. Najhoršie je , keď vás zastihne nepripravených. Skúsenosť mi úkázala, že sa neoplatí byť "len dobrý", skôr to je to , čo sa mi v konečnom dôsledku vypomstilo. Treba to dobré a zlé nejako miešať, no zistiť ten správny pomer je problém. Vo všeobecnosti, keď sa rozprávam so svojimi zmámymi , či kolegami, tak sme sa zhodli na tom, že väčšina žien takéto ústretové konanie muža časom zneužije! Dopredu sa ospravedlňujem všetkým správnym ženám a mám zato, že existuje veľa svetlých výnimiek, ktorých je však vzhľadom na celkový počet žien určite menšina. Lepšie od ženy odísť? Áno , najlepšie! No nie na to som pracoval, budoval a nadobúdal veci, aby som sa s nimi potom delil s človekom , ktorý mi pritom takmer nepomohol , iba veci komplikoval. A deti ? Tak o tom už ani nehovorím !!! Nie je mi na svete nič milšie ako moje dve dievčatká, ktoré sú už vlastne veľké slečny...Partnera pre život si treba vyberať starostlivo a pozorne. Treba si všímať ako sa správa už v začiatkoch a mladom veku, lebo tie elementárne veci sa na ňom nikdy nezmenia, tak je to. Ja som to videl, no neexistoval nik , kto by mi vtedy povedal: "tak na toto pozor" ! Je dobré sa učiť , no nie na vlastných chybách. Nie som povrchný, ani som nikdy nebol a predsa som podcenil dôležité skutočnosti. Čo už, je to tam. Ďakujem.
14. 11. 2011 1:59:13
skôr ženy si vychovajú chlapov ..
14. 11. 2011 2:34:39
Hoci som žena z časti s vami súhlasím .. pre mladého nie všetky ženy sú také že obmedzujú svojich partnerov .. ja napríklad svojmu nebránim keď niekam chce ísť, naopak ho v tom podporím aj keď ide bezo mňa. Podobne je to aj naopak. trochu som vo vašich textoch cítila zatrpknutosť. Mladý hovoril o tom, že chlap si toto nemá nechať od ženy a bla bla .. áno fajn nemá ale mal by sa to naučiť včasne riešiť kompromisom a nie ty budeš počuvať mňa a bodka . nie sme v stredoveku. treba sa naučiť rozprávať a keď sa ti niečo nepáči tak si to vydiskutovať hneď a neodkladať to . Tiež veľa závisí od toho kam chodí a v akom vzťahu sú. Pokiaľ zijú spolu tak by sa mali vzajomne respektovať tam to nie je už len o jednotlivcovi. Ako si povedal si mladý máš sa ešte čo učiť. Dobré je stanovť si pravidlá ktoré budete OBAJA dodržiavať..A nikdy neraď iným čo majú robiť ako remymu, tebe by sa tiež nepačilo keby to niekto poradil tvojej priatelke na ktorej by ti záležalo a ona by ta nechala.. je to na tej dotyčnej osobe, ona vie ako sa vo vzťahu cíti atď. No a remy je mi ľúto že doma to nemáte ružove .. za tie roky čo ste s manželkou sa asi dost zmenilo a mozno teraz len tazko najdete nejaké pozitívne slová, spomente si vsak na to ake to bolo ked ste sa brali, isto ste mali aj pekné chvíle, je mi luto ze vám to nevyšlo .. čo sa týka tej emancipácie čo ste písali tak si myslím že žena by sa tiež mala podieľať na chode domácnosti, tak isto aj vybavovačky .. tam by som rozlíšila aký druh vybavovania.nemožete po nej chcieť aby vybavila murára to je skôr také chlapské, to že zarobíte 2:1 by ste jej nemali vyhadzovať na oči .. niekto zarobí viac niekto menej ale ste manzelia tak by ste sa mali rovnakým dielom podielať na chode domacnosti teraz nemyslím len finančnú stránku, nezavisí len od nej ze koľko zarobí .. co by ste povedali ked by bola situacia opačná ? No a verím tomu že vaše dcéry sú najšťastnejšie dievčatá už len preto že vás majú. a verím že ste ich vychovali správne. Mne otec zomrel keď som bola malá (6) vychovavala ma len mama, ale môžem hrdo povedať že aj napriek tomu že je žena ma dokázala naučiť také veci ktoré by iná žena nezvládla - viem si zastať aj ťažkú mužskú robotu (od rúbania, kálania, vybavovania napr. murára až po to že každý v živote potrebuje priestor pre seba na oddych, na svoje záľuby a podobne.. ja som ho moc nemala kedže bývam v dome a tam je roboty požehnane) ale aj napriek tomu ze som otca dá sa povedať nemala naučila ma vážiť si mužov, ale dôležité je aby si aj oni vážili ženy inak to nejde .. prajem vam v živote veľa šťastia ...
boby
21. 11. 2011 21:42:00
... iba náhodou som sa vrátil k svojmu príspevku a tu po dvoch mesiacoch nový komentár. Na vysvetlenie: tento príspevok som napísal preto, lebo bol doma konflikt kvôli mojej cca 3 € investícii. Nebudem rozoberať akej, je to zbytočné. Ja nikdy nezačínam diskusiu o financiách, aj keď situácia je taká aká je. Nikdy , bez toho , aby mi manželka k tejto téme a forme rozhovoru dala podnet. Moja manželka bola šesť rokov na "materskej", následne bola štyri roky dobrovoľne nezamestnaná. Zamestnala sa až v roku 2005 . Ja som mal dve zamestnania kvôli tomu, lebo boli finančne zaujímavé a vlastne sme to potrebovali. Hovorieval som jej, aby na sebe pracovala, zariadila si nejakú rekvalifikáciu, prípadne sa vzdelávala inou formou. Jazyk, IT tech., proste čokoľvek, aby v budúcnosti mohla robiť niečo "ženské a normálne". Priestor som jej na to vždy dával, deti už boli odrastené, vedeli sa zabaviť, prípadne som bol pri nich ja. Ako príklad som jej uvádzal moju sestru, ktorá vychovávala syna sama a nakoniec , aj ja som bol od šiestich vychovavaný iba matkou. To nebrala. Môj záver je taký, že som si to spravil sám a moja manželka si zvykla a v konečnom dôsledku to prakticky zneužila. Dosiahla iba to , že som jej to dal pocítiť polopate, keď sa už inak nedalo. Ženy , ktoré skúsia aké ťažké je sa prebíjať životom samé , prípadne s blbcom na pleciach, ktorý nepomáha , nestará sa ,alebo jej to dokonca sťažuje. Som muž a manžel, ktorého bavia domáce práce, varím / oveľa častejšie ako manželka/ a rád, upratujem, umývam riad, vysávam... Jednoducho nezastávam názor, že tieto , alebo tieto práce sú ženské, ... Je neviem, je to na dlhú diskusiu. Už som si v tom trocha doma spravil poriadok, no mrzí ma už ten fakt, že to nešlo dobrovoľne, bez slov. Ďakujem za reakcie.
boby
21. 11. 2011 21:44:15
Zle som to napísal... ...Ženy , ktoré skúsia aké ťažké je sa prebíjať životom samé , prípadne s blbcom na pleciach, ktorý nepomáha , nestará sa ,alebo jej to dokonca sťažuje by určite takého "grobiana" ako som ja ocenili.
22. 11. 2011 20:45:40
tomu verím .. každá taká žena by takého chlapa ocenila (aj ja)klobúk dole, lebo také niečo nerobí každý :)
boby
22. 11. 2011 23:13:47
:-) ďakujem za podporu, aj keď si myslím, že sa chvalabohu nájde dosť normálnych mužov, ktorí sú partnerke oporou. Škoda , že sa niekedy netrafia do "protikusu"... Hm, taký je život.
Admin [Administrátor]
6. 9. 2016 8:29:16
Téma uzavřena !!!

Nevěra Žárlivost Strach a Fobie Panická porucha Partnerské vztahy