57681 cherbeauty - 13. 3. 2015 10:13:15

Léky a kojení

Dobrý den,
mám doma téměř 4týdenní miminko, které plně kojím. Už dlouho "trpím" na opary. Stačí jakákoliv zvýšená fyzická aktivita a mám osypané celé rty. Momentálně i teď mám celou pusu popraskanou a dole se mi raší opar. Protože mám strach z nákazy, již v minulosti u prvního dítěte jsem používala mast na opary, kterou mohou i kojící ženy. Dnes v lékárně jsem si opět koupila mast, ale jinou. Zapomněla jsem lékárnici říct, že kojím. Mast jsem použila, trochu se mi dostalo asi i do pusy (cítila jsem hořkost v ústech) a pak kojila. Až poté jsem si přečetla příbal. leták. Jedná se o Zovirax duo a píšou v něm, že se používat nedoporučuje. Prosím o informaci, zda a jak velký škodlivý vliv to může na miminko mít. Mast už používat nebudu, raději Bepanthen.

MUDr.Jarkovska MUDr.Jarkovska [Pediatr] - Dobrý den. V tomto malém množství miminku nic nehrozí. Obecně je acyklovir při kojení celkem bezpečný, i při vnitřním užití v plné dávce matkou do mléka přechází jen 1 procento. Vnější užití je bezpečné, pokud se neaplikuje přímo na bradavky. Další látkou v mastičce je hydrocortison, kde se předpokládá, že vnější užití na malé plochy u matky také nemá negativní vliv na kojené dítě. Pokud ale nechcete mastičku užívat, můžete zkusit přípravek na opary od firmy Cutis help - moje osobní zkušenost s ním je výborná. Také je vhodné přidat do Vaší stravy zinek.

Komentáře uživatelů ...

Operace neproběhla úspěšně.

Healthy & Rich, s.r.o. © 2019 (3.0.6305.15317)