58377 dadadada - 31. 5. 2015 23:47:56

Lehke krvaceni z jazyka pri hemofilii

Syn 5 let ma lehkou formu hemofilieA,kousl de do jazyka obcas mirne protyka,ma nacervenale.sliny.V patek u doktora,rekl,ze na siti to neni.Dnes se mu to vetsilo,ma tam jako takovou boruvku.Muzu mu dat lek Pamba nebo Dycinone?Rano hned k doktorovi.Dekuji.

MUDr.Jarkovska MUDr.Jarkovska [Pediatr] - Dobrý den. Nejlepší by bylo konzultovat stav s hematologem, který dítě zná, zná jeho hladiny faktorů srážlivosti a kdy měl poslední dávku faktoru. Také by Vás měl poučit, které krvácení je pro konkrétního pacienta již nebezpečné a na koho se obrátit o víkendu a o svátku. Určitě je možné volat i o víkendu do nejbližší nemocnice, kde je hematologické/hematoonkologické oddělení, kde s touto diagnózou pracují, službu konající lékař Vám poradí, jak v konkrétních situacích postupovat.

Komentáře uživatelů ...

Jarda1 - 1. 6. 2015 0:05:54

Myslím, že sotva znatelné krvácení není nijak nebezpečné. K lékaři zítra zajděte, to ano. Vykrvácení tu ale nehrozí, ani větší krevní ztráta. Stav, co má Váš syn znám, při poranění jazyka, typicky zespodu,při konzumaci pečiva s ostrou kůrkou někdy mám takové kuličky naplněné krví. Tlak krve vytvoří tu malou bouličku plnou krve, pak už to nekrvácí. Krvácí to pak až když dojde proděravění, tady jde ale spíš o krev z té bouličky, než o čerstvé krvácení. Myslím že obecně platí, že stejná krevní ztráta je daleko nebezpečnější při rychlém krvácení. Pokud pacient krvácí velmi pomalu, tak tělo se s tím umí lépe vypořádat.Tady ale asi půjde i o celkově nepatrnou krevní ztrátu.

Operace neproběhla úspěšně.

Healthy & Rich, s.r.o. © 2019 (3.0.6305.15317)